Monday, October 22, 2012

PANAS: "Saya Sanggup Membunuh..." - Black Mentor


Betul ker apa yang GR baca pasal Black Mentor nie?? Nampak sangat Black memang bengang dengan gosip yang mempertikaikan pegangan agama Islamnya. Ini semua gara-gara ayat “Kita ini orang Melayu, beragama Islam, jadi fikirlah apa fitrah awak sebagai manusia beragama Islam”  di dalam tulisan tersebut.

Untuk yang tidak tahu, ayat tersebut digunakan di dalam gosip percutian Black dengan kekasih hatinya ke Pulau Redang baru-baru ini. Black yang kecewa dengan orang yang mempertikaikan pegangan agamanya, baca di bawah luahan hati Black :

Saya beritahu lagi, kalau sampai mempertikai agama, saya sanggup membunuh! Saya perlu mempertahankan agama saya. Kalau nak tulis gosip, jangan campur aduk dengan agama. Itu yang saya cakap saya nak saman. Nak tuduh perangai saya buruk, tak apa, tapi jangan sekali-kali mempertikaikan agama saya. Bagi saya isu ini sudah diselesaikan dan saya harap tidak apa pihak yang mengungkit lagi. Selepas ini saya perlu menasihatkan diri saya sendiri supaya lebiih berhati-hati.

 Pada pandangan GR senang saja...kita sebagai manusia perlulah hormat antara satu sama lain. Wajar kita menegur saudara seislam kita jika ada perkara yang tak betul tapi kenalah dengan secara hikmah. Dan kita juga tidak ada hak untuk menjatuhkan hukum pada seseorang sama ada masuk Syurga atau Neraka kerana itu semua urusan Allah S.W.T. Jangan macam ada beberapa orang artis tu....semua orang buat dosa saja kalau dia baik ajer!!


GR kata: Hormatilah dan peliharalah agama Islam yang suci....

No comments:

Artikel pelbagai