Monday, August 27, 2012

RAKYAT JADI MANGSA #JanjiDitaburi ANWAR DAN SEKUTUNYA SEJAK 2008 LAGI! @Zahid_Hamidi


Inilah yang dikatakan parti yang kononnya terbentuk dari suara seluruh rakyat Malaysia. Tapi yang menjadi mangsa rakyat Malaysia itu sendiri. Apakah mereka ini layak digelar pemerintah untuk mentadbir negara ini?? Pelbagai janji yang diberikan pada sejak dulu lagi dan pada PRU 12 kenapa masih tidak ditunaikan??

Pembaca lihat gambar di atas, itu adalah salah satu #JanjiDitaburi oleh Pakatan Haprak pada rakyat di Selangor. Kenapa sehingga sekarang masih tidak ditunaikan? Air percuma untuk rakyat Selangor, kenapa tidak ditunaikan malah masalah air di Selangor menjadi di tahap yang kritikal. Mereka ini masih boleh dengan selamba mengatakan masalah yang terjadi ini adalah semua salah UMNO. Inikah yang dijadikan contoh pada rakyat...kata mereka la!!

Jika ingin disenaraikan segala #JanjiDitaburi oleh Pakatan Haprak ini dari kesemua negeri yang mereka tadbir sekarang ini terlalu banyak. Yang menjadi mangsa adalah rakyat itu sendiri kerana merekalah yang memberi mandat kepada sesebuah parti politik itu untuk mentadbir tapi yang mereka dapat apa?? Janji-janji manis yang diharapkan TIDAK DITUNAIKAN.

Pembaca yang budiman kaji dan fikirkanlah sendiri inikah parti yang membela rakyat. Senang lenang melibatkan rakyat Malaysia yang kononnya menyokong mereka sepenuhnya dan membenci Kerajaan yang mentadbir sekarang. Ini baru #JanjiDitaburi yang diberikan....macam mana pula dengan berapa kerap mereka turun padang bertemu rakyat, mendengar sendiri masalah rakyat dan menyelesaikan masalah rakyat. Fikir-fikirkanlah yang terbaik demi masa depan negara dan anak cucu cicit kita....

Baca kenyataan di bawah :


JOHOR BAHARU – Parti pembangkang hanya melaksanakan kira-kira 15 peratus daripada manifestonya pada Pilihan Raya Umum (PRU) Ke-12 berbanding Barisan Nasional (BN) yang telah menunaikan sebahagian besar manifesto parti itu hingga hari ini.

Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi berkata, hasil kajian tersebut sekaligus membuktikan bahawa BN merupakan sebuah kerajaan yang berupaya menunaikan janji kepada rakyat manakala parti pembangkang pula adalah sebuah parti yang gagal melunaskan kebanyakan janji mereka.

“Parti pembangkang gagal melaksanakan 85 peratus daripada manifesto pilihan rayanya sejak 2008 dan ini menunjukkan mereka hanya pandai berjanji.

“Ini membuktikan kerajaan BN menepati janji dengan melaksanakan perkara yang terkandung dalam manifesto pilihan rayanya,” katanya pada majlis Perasmian Mesyuarat Perwakilan UMNO Bahagian Pulai di sini.

Ahmad Zahid yang juga Menteri Pertahanan berkata, kejayaan kerajaan BN menunaikan janji yang dibuat itu membuktikan kebenaran slogan yang digunakan oleh BN iaitu “Janji Ditepati’.

Justeru, katanya, beliau berharap rakyat Malaysia tidak digula-gulakan dengan pelbagai janji-janji manis yang dibuat oleh parti pembangkang menjelang PRU Ke-13. - Bernama


GR kata: Kalau omong kosong...puak pembangkang ini memang cukup terer!!

No comments:

Artikel pelbagai