Thursday, July 5, 2012

NAHH..TU DIA! 'FATWA' BARU PAS!!




GR tak ingin mengulas panjang tentang 'FATWA' baru PAS ni...nak kata bukan Islam, mereka ni Ostad-Ostad belaka. Ada ker tertulis dalam Al-Quran soalan yang akan ditanya pada kita semua di akhirat kelak tentang politik...contohnya pembaca lihat video di atas.

Menurut hadith Rasulullah S.A.W bersabda: "Bahawasanya mayat itu apabila telah diletakkan di dalam kuburnya dan ia benar-benar dapat mendengar suara alas kaki mereka (orang-orang yang mengiringkan jenazahnya), ketika mereka hendak meninggalkan kuburnya. Apabila mayat itu seorang mukmin, maka solatnya ada disamping kepalanya, puasa ada di sebelah kanannya, zakat ada di sebelah kirinya, dan kelakuan-kelakuan yang berupa kebaikan seperti sedekah, silaturrahim dan kebajikan yang lain itu semuanya ada didekat kedua kakinya"

Yang ditanyakan dalam kubur oleh Malaikat Munkar dan Nakir kepada mayat ialah:-

SIAPAKAH TUHANMU?       SIAPAKAH NABIMU?     APAKAH IMAMMU?    
APAKAH KIBLATMU?

Rasulullah S.A.W ada menegaskan bahawa soalan pertama yang akan Allah S.W.T tanya kepada kita di akhirat kelak adalah berkenaan solat dan empat perkara iaitu :
  • Tentang umur, adakah kita mempergunakannya dengan sebaik-baiknya.
  • Tentang masa mudanya, bagaimanakah kita melaluinya.
  • Tentang harta, dari mana kita memperolehi sumbernya dan ke arah manakah pula ia dibelanjakan.
  • Tentang ilmunya, adakah kita mengamalkan ilmunya.
Pembaca renung-renungkanlah perjuangan PAS yang sudah semakin menyeleweng. Disebabkan kepentingan peribadi politik mereka sanggup mempermainkan hukum hakam Islam yang sebenar.

Baca juga DI SINI


GR kata: Soal masuk Syurga Neraka bukan kerja kita...itu semua kerja Allah S.W.T

1 comment:

Anonymous said...

BENGONG! SESAT!

Artikel pelbagai