Monday, October 28, 2013

#PRKsglimau: OSTAJAH ABBY TAK MALU DENGAN SUAMI SENDIRI? MASIH MAHU GELI-GELI YER?


Dah lama rasanya kita tak dengar Ostajah PAS yang entah ke mana pengetahuan Islamnya. Selepas berkahwin dengan anak ikan muda GR ingat beliau sudah mulai mengenali erti kebenaran tapi nampaknya makin ke laut la pulak.

Si suami GR tengok macam sudah terkena 'ubat kangkang' si ostajah ni, hanya menjadi 'Pak Turut' dalam setiap kelakuan Ostajah Abby ni. Macam biasalah kan bila seseorang dah join PAS secara automatik akan dapat 'Ijazah Kehormat' dan terus dilabel sebagai Olamak, Ostad dan Ostajah.

Dalam ceramah mereka termasuk Ostajah gedik nie seperti biasa menggunakan mazhab Nik Ajis yang boleh menjatuhkan hukum pada sesiapa pun yang tidak menyokong mereka. Terbaru dalam kempen PAS di Sg Limau, Ostajah gedik ni menyatakan gejala maksiat dalam dunia hiburan di Malaysia adalah disebabkan UMNO dan dosa-dosa harus ditanggung oleh UMNO atas tingkah laku celebriti Malaysia.

Penyanyi dan pelakon, Abby Abadi yang kini menyertai pembangkang mendakwa Umno bertanggungjawab menjadikan golongan selebriti di Malaysia mengabaikan tanggungjawab sebagai umat Islam.

Menerusi ceramah sempena kempen Pilihan Raya Kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Sungai Limau, Abby dengan lantang menyalahkan Umno kerana membiarkan gejala maksiat berleluasa dalam industri hiburan tanahair.

"Dulu saya berlakon tak berfikir sangat tentang dosa dan pahala. Tak apa bila suami orang buat suami kita, suami kita pula orang lain boleh buat macam suami sendiri.

"Dalam dunia hiburan, kita dipisahkan oleh Islam. Kita hanya berurusan tentang duit. Ini berlaku dalam dunia hiburan di Malaysia dan kita boleh tengok sendiri. Di Malaysia kita dididik oleh Umno dan BN (Barisan Nasional) bahawa maksiat nampak macam benda biasa," katanya ketika berceramah di Kampung Dulang Kecil di sini, Sabtu malam.

Selain itu Abby atau nama sebenarnya Arbaiyah Abdul Manan menyeru pengundi DUN Sungai Limau supaya tidak memberi undi kepada calon BN kerana menurutnya adalah berdosa jika memilih parti kerajaan yang ditunjangi Umno.

"Dulu saya tak pernah mengundi, kali ini (PRU-13) baru saya mengundi PAS. Jadi dulu saya tak mengundi Umno maka tidaklah berdosa sangat.

"Kalau kita salah pilih kerajaan...berdosa. Kalau dia (kerajaan) buat pelik-pelik turut berdosa sebab kita sokong dia," katanya.


Gambar di atas menunjukkan tempat ceramah HOT Ostajah Abby berkempen di Sg Limau. Lihat sendiri berapa ramai yang datang mendengar ceramah si gedik ni. Pada orang-orang UMNO pula, jangan cepat bermegah dengan melihat kurangnya sambutan ceramah puak-puak PAS nie.

Teruskan kerja kuat korang dan GR juga turun bersama anda membantu untuk kemenangan BN di Dun Sg Limau. Umat Islam seharusnnya bersatu janganlah berpecah belah macam sekarang, yang happynya puak-puak Yahudi.

Dosa dan pahala bukannya atas urusan kita, itu semua urusan Allah S.W.T. Sebagai umat Islam kita harus buat perintah Allah S.W.T dan tinggalkan larangan-NYA.


GR kata: Suku sakat Phahrolrazi tak boleh pakai. Baik lagi arwah Ust Azizan...betul tak??

3 comments:

Anonymous said...

BETINA MIANG kahwin budak mentah nak jadi ostajah (gelinya aku!)! Pi BERAMBOS!

Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM-TPM/UMNO/Bahasa Melayu, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera (Bumiputera juga bermakna Pribumi/Orang Asal/Indigenous/Native/Aboriginal/First Nation).

Anonymous said...

Ini Lah SEBAS MUSABAB ABBY ALBODY Nie diCERAIkan Oleh Norman... Perangai BURUK, HAPRAK

Anonymous said...

klu gitu lg bagus islam GR-O ni.gambar menggoda nampak lurah dendam...

Artikel pelbagai