Friday, September 5, 2014

PANAS: KEMENTERIAN DALAM NEGERI DISERANG 'HANTU POCONG' !! @KDNPUTRAJAYA @Zahid_Hamidi






Baru saja tadi sekumpulan pelajar-pelajar yang tak der otak telah ke KDN di Putrajaya. Apakah tujuan mereka hanya mahu membuat lawatan sambil belajar? Nampaknya pemikiran mereka sangat cetek kerana dengan senang lenang ditipu oleh puak pembangkang.

Adakah ini kerja-kerja Chegu Bard atau pun Rafizi? Hanya mereka saja yang tahu.

Tujuan mereka kononnya nak menghantar memorandum kepada Menteri Dalam Negeri supaya Akta Hasutan dimansuhkan. Kenapa nak dimansuhkan?

Nampak sangat puak-puak pembangkang nie lah yang selalu dan suka menghasut rakyat dengan pelbagai cara demi meraih sokongan pada mereka. Betul tak? Paling sedih sekali...mahasiswa dipergunakan dengan DIARAHKAN membuat kerja BODOH di KDN tadi.

Siapa yang bodoh dalam perkara nie? Rakyat mahu Akta Hasutan dikekalkan dan kembalikan ISA, tapi mereka yang takut. Tak nak ikut undang-undang pi duduk negara lain...Penakut korang nie semua!!

Seram giler tengok 'Hantu Pocong' yang diaorang bawak tadi kan!! Kuang kuang kuang...


GR kata: Awek pakai tudung labuh tadi muka lawa, tapi otak takder. Kesian!!

14 comments:

arief zone said...

Salam, pada hemat saya... pihak yang mengadakan perhimpunan itu adalah rakyat, amatlah tidak wajar saudara melemparkan kalimah bodoh kepada mereka sedang pemimpin yang ada hari ini dipilih oleh mereka. Saya tidak cenderung memihak mana-mana pihak, saya melihat dari kaca mata umum yang mana rakyat yang pintar lagi progresif ke arah pembanguanan negara akan lahir dari kebijakan pemimpin mereka juga. Bagaimana jika sebaliknya? Allahua'lam.

Anonymous said...

Aduhai Siswa/Siswi Melayu ku yang "PANDAI TAK BOLEH IKUT DAN BODOH TAK BOLEH AJAR".....Kita suruh pergi Universiti untuk belajar tetapi you semua sibuk hantar memorandum....Mana kawan2 you yang lain dari bangsat Cina dan Hindu???...Mana??? Tentu depa semua dok studykan untuk exams dan hangpa semua di PERLEMBUKAN oleh bangsat Cina dan Hindu untuk buat kerja BODOH!!!! You ingat bila depa memerintah you semua nanti dapat peluang pekerjaan sama macam depa???? Lani pun depa dapat gaji lebih dari you all dan naik pangkat lagi cepat dari you all.....you all duduk dalam store room sampai pencen dengan gaji cukup makan mee segera sampai anak cucu....BODOH BODOH BODOH!!!!!

Anonymous said...

Jadilah rakyat yang cerdik..bukan bodoh...yang tu bodohhhh namo eh...tau tak bodoh...

Anonymous said...

Pihak universiti tunggu Ape lagi, gunakan tindakan tatatertib la

Anonymous said...

En Arief, apakah pemimpin yang memimpin Malaysia sekarang dipilih oleh mereka? Rasanya mereka pilih Khalifah Guan Eng kot.. so wajar la mereka digelar BODOH bila biadap sebegitu

Anonymous said...

arief zone,
you are in comfort zone, please we all pun student dulu.Jangan nak car lah, when we take the street is all for real course, kebuluran di baling,kemiskinan Tasik johor, keadilan pendidikan sehingga ITM dan seterus UITM ditubuhkan dan pelbagai kekurangan ketika itu. Pelajar sekarang atau mahasiswa / siswi sekarang ini sepatutnya mesti focus kepada memperjuangkan kemajuan jati diri.Menjadi professional yang tulen bagi membela agama,bangsa dan negara. Kita tak payah nak bagi banyak alasan tentang kemajuan, semua nya terbukti dengan negara terus maju dan menjadi perbandingan kepada negara lain. Ini semua diperakui badan2 antarabangsa. Yang masih lagi tegar dengan sikap membakang dan menyalahkan orang ini kerana apa. Tak dapat projek, anak tak dapat masuk U, jawatan kurang baik. Atau hanya dengki dengan kejayaan orang lain dikalangan bangsa sendiri. Kalau kita lihat inilah trendnya, bukan setakat orang yang singkat akal, malah ada dikalangan professor pun cakap macam bukan professor sebab sifat dengki, bila prof lain dapat jawatan lebih baik. Please lah sampai bila...anak2 melayu ini dipergunakan oleh mereka yang menyimpan dendam.Pembangkan di Malaysia ini tidak ada kualiti. they are just a bunch of haters...the indian and chinese believe that they are much superior then the malays. Semua bullshit...they have been riding on malay tolerance and sacrifice for far too long.
Janganlah terus dipehambakan oleh puak yang ingin menjajah minda melayu....arief zone if you are a malay give the mirror a chance to look at you. Wassallam.

Anonymous said...

Nak mansuh akta hasutan untuk apa? Supaya senang nak jadi batu api neraka atau syiatan yang kerjanya menghasut?

arief zone said...

Salam kembali en anonymous... betul sekali kata2 tuan, mungkin sy tidak melihat isu ini dari sudut yang betul. Tugas seorang pelajar sudah semestinya adalah brlajar dan menempah kejayaan segulung ijazah, itu tidak dinafikan... elok digelar mereka sebagai lupa tanggung jawab dan bukannya dilabel bodoh. Berkait isu panas ini, sy masih merasakan ada jalan yang lain untk mempertahankn kedaulatan kita bangsa Malaysia, kenapa kita masih lagi berjuang kerana kita adalah Melayu? Kita adalah Islam, adalah lebih baik jika kita bersatu kerana Allah sepertimana Rasulullah membuka kota Mekah disaat kafir quraisy dan yahudi mrnghormati baginda, bagitu juga Salahuddin al-Ayyubi merampas Baitulmaqdis dari kristian dan tokoh2 lainnya. Saya adalah melayu dan bangga dilahirkan melayu, pada masa sama saya bersyukur diberi nikmat Islam. Tulisan ini lahir jujur dari rasa dan pandangan peribadi sahaja, bila mana kita menyeru rakyat ke arah perpaduan tetapi kita masih lagi dipecahkan oleh jurang kaum yang meluas. Wallahua'lam

Anonymous said...

Cik Arief mereka bukan bodoh cuma diperbodohkan lalu dipergunakan oleh anasir2 yang ada kepentingan.

Cik Arief tolong perjelaskan sebagai insan berbangsa Melayu dan syukur kerana lahir sebagai seorang muslim mengapakah majoriti yang terlibat dalam angenda ini adalah sebangsa dan seagama dengan Cik Arief.

Cik Arief yang bijaksana pasti tahu akhirnya siapa yang akan mendapat manfaat dari semua ini.
Siswa siswi inikah.

Kenapa mereka2 yang terlibat secara langsung tidak kehadapan. Kenapa perlu menggunakan pelajar2 ini untuk memperjuangkan agenda mereka. Jawapannya mereka tahu siapa yang boleh DIPERBODOH DAN DIPERGUNAKAN.

Sudah tentu anak2 Melayu dan Islam. Saya, Cik Arief dan seangkatan dengan kita sepatutnya mencabar agar mereka2 yang terlibat keluar dari lubang persembunyian kenapa harus berlindung dibelakang budak-budak ini. Ada teloq dak.

Along said...

Kesian adik-adik ni diperalatkan. Sepatutnya kena tanya sorang2 apa kandungan dalam Akta Hasutan yang nak sangat dimansuhkan tu.

Admin GR, boleh saya pinjam gambar?

Anonymous said...

ISA dah dimansuhkan...nak mansuh pulak akta hasutan.....
Nak ganti dgn akta apa?..mangkok betol puak ni....

arief zone said...

Ya, lebih baik dinamakan begitu jika sudah dinyatakan... terima kasih. Sebagai orang Melayu, saya rasa saya faham mengapa pelajar2 ini mudah untuk turun membantah. Kita dididik dan diajar sebagai bangsa asal tanah ini. Walau siapapun dalangnya, kita tidak harus mengelasnya mengikut kaum. Umpamanya jika kita semua merasakan dalangnya adalah cina dan india dari DAP, ini adalah punca perpecahan. Mari kita lihat dalangnya adalah satu entiti lain yang bukan dipengaruhi kaum tertentu. Kita juga, membela tanah air ini bukan hanya Melayu, kita ada bersama komponen bangsa2 lain bukan. Akta hasutan telah dijanjikan untuk dimansuh oleh PM pada 2012 dan akan digantikan dengan Akta keharmonian nasional, memandangkan akta itu sudah lama sedari zaman Inggeris lagi. Saya tidak mahu mengulas tentang apa yang kurang dari akta ini kerna saya bukan ijazah perundangan, tapi dari hati ini tertanya2... Kita adalah Tanah Melayu, kenapa masih berpandu undang2 Inggeris. Wallahua'lam.

Along said...

Kalau pelajar2 ini membantah sesuatu yang mereka sendiri tidak faham, itu adalah jelas mereka diperalatkan.

Kiranya anda membantah sesuatu sebab dah lama, tetapi anda sendiri tidak tahu apa kandungan Akta tersebut yang dibantah. Anda kemudiannya berharapkan akta itu dimansuhkan iaitu menjadi tak ada. Atau ia digantikan dengan yg lain.

Maka, sekiranya anda tidak tahu apa yang dibantah, apa jaminan akta yang baru dapat memberikan kepuasan yang anda inginkan?

Jika alasan yang diberikan kita ini tanah Melayu dan kenapa nak pakai undang2 Inggeris ini menunjukkan orang yang berkata tidak tahu sejarah Malaysia. Sejarah perundangan Malaysia. Beza undang-undang Malaysia dan Inggeris.

Oleh itu jangan jadi bodoh diperalatkan orang lain. Malu, nampak macam alim, orang baik2 tapi kena tipu dan diperalatkan. Nak pulak bawa imej agama Islam.

Belajar sampai khatam dulu. Kena tahu sejarah Malaysia ni macamana.

Kena tahu bagaimana sistem kerajaan berfungsi.

Jangan sebab diarahkan oleh pihak tertentu terus nak buat demonstrasi. Tapi tak tahu apa yang didemonstrasikan. Negara sendiri pun dia tak kenal!!

Gossip Rakyat said...

terima kasih pandangan korang semua. Allah anugerahkan kita akal fikiran dan semuanya haruslah gunakan dgn bijak. ;)

Artikel pelbagai