Saturday, February 15, 2014

ISU TAMPAR: TERESA KOK YANG KENA ORANG LAIN YANG MELANTUN LEBIH-LEBIH? @teresakok @Zahid_Hamidi


Apa masalahnya kalau Teresa Kok nie nak kena PENAMPOR? Sendiri buat masalah sendirilah yang tanggung akibatnya, betul tak? Kenapa Teresa Kok perlu menghina bangsa lain walhal kita semua tahu di Malaysia rakyatnya berbilang kaum hidup dengan penuh harmoni.

Sebenarnya puak pakatan haprak yang mengelabah dan takut akan kebangkitan bangsa Melayu. Alhamdulillah ramai yang dah sedar dan mula bersemangat untuk mempertahankan agama, bangsa dan negara mereka sendiri.

Apa yang kita faham dengan makna UGUTAN? Ugutan dan peras ugut bukankah dalam maksud yang sama? Jika kita sekeluarga diancam oleh seseorang atau kumpulan yang boleh menyebabkan nyawa kita dalam bahaya, itu ugutan atau tidak?

Ada ke orang hantar pesanan ugutan, "Ko siap dan jaga-jaga, aku jumpa ko...penampar la jawabnya"..."Jangan sampai aku 'jentik' hang ok!!"....Ini dinamakan ugutan ker?

Biasalah setiap statement yang diberikan oleh menteri mesti ada pihak yang akan spin 360 darjah. Ini kerana mereka inilah yang paling 'bijak' memberikan hujahan, tak gitu kawan-kawan? GR lampirkan kenyataan Menteri KDN Zahid Hamidi, apa sebenarnya yang beliau katakan.

Kenyataan asal YB Menteri Dalam Negeri Dato' Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi:

"Tawaran melempang bukanlah satu ancaman, ia bukan seperti ugutan bunuh. Kita serahkan kepada pihak Polis untuk mengambil tindakan berdasarkan undang-undang".



GR merasakan bukan ancaman bukanlah bermaksud bukan kesilapan. Kemungkinan besar ia adalah kesalahan tetapi ia tidak mengancam.

Berdasarkan lunas undang-undang masyarakat perlu faham ugutan bunuh disabitkan apabila ada niat attention utk membunuh "mens-rea" dan bukti membunuh "actus reus" manakala tawaran melempang hanya "publisiti stunt".

Ada juga sesetengah pihak  putar belit fakta demi menyembunyikan kebenaran. Malah ada yang mengatakan DS Zahid Hamidi pandai-pandai bagi statement bila ditanya wartawan. Tapi bukankah Zahid beritahu isu video Teresa Kok ini pihak Polis telah pun menyiasat.


Pada yang kata Menteri KDN sekarang 'tin kosong' baik cermin-cerminlah dulu yer. Lihat beberapa kejayaan besar agensi-agensi di bawah KDN sekarang berjaya menjalankan pelbagai operasi banteras jenayah dan sebagainya. Kalau kata mantan menteri sebelum ini lebih baik, kenapa tak buat masa pegang KDN dulu??

Senang citer GR pun nak promote sikit, pada yang berhajat nak jumpa Zahid. Elok datanglah ke KDN pada setiap hari Khamis. Sebab hari Khamis adalah Hari Bertemu Pelanggan...senang citer berjumpa rakyat. Rakyat boleh datang meluahkan masalah yang dihadapi untuk mendapatkan bantuan dan juga penyelesaian.

Tahniah pada DS Zahid Hamidi kerana menjadikan kementerian yang pertama buat pertemuan seperti ini. Rakyat tidak akan rasa kekok sebab pemikiran sesetengah masyarakat mereka takut mungkin nak jumpa Menteri kena protokol. Hakikatnya tidak, yang penting buatlah temujanji lebih awal dan jangan berebut.

Ada ke menteri lain buat kerja macam Zahid nie?? Ini untuk KDN saja yer dan juga agensi-agensi di bawahnya.


GR kata: Elok Zahid kata tampar bukan ugutan berani gak tu, dari menteri KDN yang lepas kecut perut nak buat keputusan aper cer?? Menteri lembik ker tuuueee??

No comments:

Artikel pelbagai