Monday, November 4, 2013

#PRKsglimau: TANPA KELIBAT ANWAR, ADAKAH SG LIMAU KEKAL MILIK PAS? #beraniberhijrah @NajibRazak @MuhyiddinYassin @MukhrizMahathir @Zahid_Hamidi


Hari ini adalah penentuan untuk masa depan masyarakat di DUN Sg Limau. Adakah mereka masih mahu mengekalkan pucuk pimpinan parti yang memerintah atau pun mahu berhijrah ke arah yang baru? Semua ini terletak atas diri dan pendirian pengundi Sg Limau itu sendiri.

Sepanjang hampir 2 minggu GR berkampung di Sg Limau, pandangan GR penduduk Sg Limau adalah mereka dikalangan yang baik-baik. Oleh itu memang tepatlah mereka perlu memilih pemimpin yang terbaik dikalangan yang baik-baik. Maksudnya di sini pilihlah pemimpin yang akan mengotakan janji mereka dan boleh bawa perubahan yang baik terhadap kemajuan masyarakat di Sg Limau.

Paling menariknya di Sg Limau, GR lihat tiada sebarang banting atau banner kempen dari puak pakatan dengan menaikkan muka Anwar Ibrahim. Mana sokongan pada bapak Al Juburi nie? Bukankah sejak dulu lagi puak-puak PAS nie mengagung-agungkan bapak segala penipu ni?


Memang benar apa yang dimaklumkan oleh geng-geng PAS di Sg Limau. Mereka sudah tidak menerima perjuangan Anwar Ibrahim kerana terlalu jauh dengan landasan yang dituntut dalam Islam. Suara dari Nik Aziz dan Hadi Awang juga terpesong jauh dan buatkan mereka bercelaru sesama sendiri. Mereka cuma mahukan perjuangan arwah Ust Azizan diteruskan walaupun berlainan dengan ideologi politik.

Ura-ura mengatakan PKR boikot proses dan perjalanan kempen pakatan haprak di Sg Limau nampak jelas kerana hanya pemimpin PAS tertinggi saja yang turun kempen tabur fitnah, yang lain duduk rumah goyang kaki disebabkan merajuk. Program-program mereka juga dijalankan hanya mengikut apa yang dibuat oleh PAS. Jadinya kroni-kroni Anwar semua putih mata kerana terpaksa akur dengan arahan Anwar minta boikot kempen di Sg Limau.

Apa pun GR harapkan dalam masa yang sedang berjalan ini, pengundi Sg Limau keluarlah mengundi demi masa depan generasi kita ke arah lebih baik. Buatlah pilihan yang bijak demi menjaga nama baik agama, bangsa dan negara. Pilihlah pemimpin yang boleh berkhidmat untuk kita, bukannya kita yang perlu berkhidmat untuk mereka. Pemimpin yang matang adalah pemimpin yang boleh menilai mana yang baik dan buruk demi masa depan agama, bangsa dan negara.


Keputusan Pilihan Raya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Sungai Limau dijangka dapat diumumkan kira-kira pukul 9 malam, Isnin.

Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR), Tan Sri Abdul Aziz Mohd Yusof berkata, beliau juga berpuas hati dengan persediaan SPR bagi pengundian PRK pada Isnin.

Berdasarkan tinjauan petang Ahad, kesemua pusat mengundi, saluran mengundi telah pun lengkap disediakan, selain pegawai yang akan bertugas esok telah dilatih dengan baik, katanya ketika ditemubual secara langsung oleh Berita Perdana RTM1 di Studio Mini RTM, di sini malam Ahad.

"Kita cuma berharap mereka masing-masing akan dapat bertugas pada masa ditetapkan, kerana selewat-lewatnya pusat mengundi mesti dibuka pukul 8 pagi," katanya.

Beliau turut menasihatkan pemimpin dan penyokong parti yang bertanding supaya menghormati peratuan berkempen yang berakhir tepat pukul 12 tengah malam Ahad.

"Dan kepada pengundi, kita harap mereka bersedia dengan maklumat seperti saluran mengundi, sekolah pusat mengundi dan nombor siri undian mereka, selain tidak lupa membawa kad pengenalan, esok," katanya.

Sementara itu, bercakap kepada Bernama mengenai bekalan elektrik sepanjang pengundian dan pengiraan undi pada Isnin, Abdul Aziz berkata, Tenaga Nasional Berhad(TNB) telah diberi tanggungjawab bagi memastikan tiada gangguan sepanjang tempoh tersebut.

Katanya, TNB membuat persediaan awal dengan menyediakan 18 set generator untuk ditempatkan di pusat penjumlahan undi serta di pusat pengundian DUN Sungai Limau.

Beliau berkata, SPR sememangnya sentiasa bersedia menghadapi segala kemungkinan termasuk gangguan bekalan elektrik. - BERNAMA


GR kata: Puak PAS ramai dah meluat dengan Bang Non! UNDILAH CALON BN DR. AHMAD SOHAIMI LAZIM!!!

No comments:

Artikel pelbagai