Friday, October 4, 2013

HOT: ANWAR KECUT TELOR BERDEPAN DENGAN ZAHID PASAL PCA! @Zahid_Hamidi @anwaribrahim #AktaPCA #zahidVP01


Alhamdulillah bersyukur kita ke hadrat Allah S.W.T dengan limpah kurnianya Pindaan Akta Pencegahan Jenayah telah diluluskan oleh Dewan Rakyat beberapa hari yang lepas. Perkara yang baik dibuat untuk keselamatan rakyat dan negara sudah pasti akan menemui jalan penyelesaiannya.

Rakyat Malaysia menyambut baik pindaan akta ini diluluskan oleh Dewan Rakyat. Tahniah GR ucapkan kepada Menteri Dalam Negeri dan KDN yang berusaha sehabis baik mengembalikan 'taring' KDN, Polis dan agensi di bawahnya agar mula DIGERUNI oleh penjenayah. Syabas dan tahniah.

Ada juga yang cuba untuk bersekongkol dengan penjenayah ini kerana kononnya mereka 'berjuang demi penindasan masyarakat yang tergolong dalam penjenayah. Persoalannya, perlukah penjenayah ini diangkat dengan baik? Penjenayah yang BUTA WARNA tiada rasa ingin insaf adakah mereka ini perlu dilayan dengan baik? Mereka bunuh orang, tetak orang, kelar tangan orang, rompak sana sini...mereka ini perlu dianggap baik dalam golongan masyarkat kita hari ini?

Pakatan Rakyat akan terus membantah Akta Pencegahan Jenayah 2013 walaupun pemindaan pemerluasan akta tersebut telah diluluskan di dalam Dewan Rakyat awal pagi Khamis.

Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata Pakatan Rakyat (PR) akan mengadakan bantahan dalam bentuk kempen dan forum bagi membantah undang-undang yang mengembalikan tahanan tanpa bicara ini ditarik semula.

"Kita akan terus membantah walaupun undang-undang ini telah diluluskan.

"Kami akan teruskan di dalam dan luar parlimen, kami akan adakan siri kempen, forum, untuk memberikan pendedahan mengenai betapa terdesaknya kerajaan menggunakan akta ini untuk memerangi jenayah," katanya kepada pemberita di Lobi Parlimen pada Khamis.

Anwar yang juga Ahli Parlimen Permatang Pauh berkata mereka tidak menolak langkah pencegahan jenayah melalui akta itu namun menolak sekerasnya pemindaan dan pemerluasan tahanan tanpa bicara atas alasan memperjuangkan hak asasi manusia.

Kenapalah bebal sangat otak Anwar Ibrahim dan kuncu-kuncunya nie. Sudah terang-terangan penjelasan DS Zahid Hamidi bahawa akta ini digunapakai untuk banteras jenayah berat. Kenapa nak meroyan sana sini? Majoriti rakyat Malaysia tak bodoh, hanya segelintir yang masih bangang saja akan termakan hasutkan kamu wahai Anwar Ibrahim.

Jika benar Anwar perjuangkan 'Hak Asasi Kemanusiaan'...kenapa tak hadir ke Parlimen ketika perbahasan diadakan di Parlimen. Jika berani berdebatlah dengan cara berhemah, barulah anak jantan dan layak dipanggil pemimpin. Bukan duk rumah goyang telor jerrrr...

“Kami bertanya di parlimen semalam, apa hak asasi manusia dipihak yang menjadi mangsa, kenapa tidak dipertahankan. Bagaimana dengan polis yang ditembak mati penjenayah, apa hak asasi mereka, kenapa hanya hak asasi kalangan ketua kongsi gelap atau ahli kongsi gelap sahaja dipertahankan,”- Zahid Hamidi


Inilah contoh pemimpin yang dihormati kawan dan juga lawan. Demi keselamatan dan kesejahteraan rakyat mereka menyokong pindaan Akta PCA ini. Kepentingan rakyat menjadi keutamaan...tahniah GR ucapkan. Kejayaan Ops Cantas telah menunjukkan betapa seriusnya Kerajaan membanteras jenayah.

Kepada rakyat Malaysia usah dilayan agenda busuk pakatan haprak. Kita fikir secara rasional, mahukan negara hidup aman damai atau pun kita hidup dalam penuh ketakutan. Fikirlah dengan bijak bukan ikut nafsu. Rakyat Malaysia menyambut baik segala usaha murni Kerajaan untuk kebaikan mereka.





GR kata: Terima kasih Kerajaan. Terima kasih Zahid Hamidi dan Polis. Zahid tatap No.1

4 comments:

Anonymous said...

explain la mcm mana sekali pun....ahlul PAS bukan paham pon...!!! sebab dah jadi BAHALOL kena kencing dgn babi babi DAPigs dan dah kena Liwat ngan Parti Kencing Rakyat yg di ketuai oleh peliwat tegar, no 1 Malaysia

Anonymous said...

Melakukan sodomi secara paksa juga adalah satu jenayah,penjenayah ni dah beberapa kali lepas,eloklah di guankan PCA terhadap mankuk berkaitan.Biar dia mampos dlm penjara.

Anonymous said...

Memang SYUKUR ALHAMDULILLAH Gossip Rakyat! Sebenarnya si-muka-menggerunkan ini, saya syaki, taku nak berdebat sebab dia tahu MAJORITI rakyat/mangsa sedang marah dgn. penjenayah/geng kongsi gelap/pengganas yg. makin besaq kepala DAJAL mereka, akibat asyik dibela loyar/NGO SAMPAH DAPBANGKAI/PKR, termasuk si PENGGANAS haram-kejadah-chin-peng!

Dan kalau GENG KONGSI GELAP disyaki ditaja, GENG SAMSENG dr. DAPBANGKAI/PKR (dan sekutu PAP-Barat-Israel mereka), yg. juga telah MENYAMAQ masuk dlm. polis/JPA - jgn. nak salahkan K'jaan, akibat lapuran audit, yg. sedg. dipergunakan sbg. SENJATA oleh senjata oleh MUSUH Islam/umatnya dr. DAPBANGKAI/PKR, utk. MEMBINASAkan Pemerkasaan Ekonomi Bumiputera kita dan MENGHURU-HARAKAN Tanah Melayu ini sbg. NEGARA ISLAM! Jadi K'jaan kena tapis latarbelakang setiap pekerja JPA!

Maka, SYUKUR ALHAMDULILLAH DS Zahid amat tegas MEMPERTAHANkan agama/bangsa/negara, termasuk dgn. undg-undg baru terhadap penjenayah GANAS-mcm-BINATANG-BUAS!

Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM-TPM/UMNO/Bahasa Melayu, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera (Bumiputera juga bermakna Pribumi/Orang Asal/Indigenous/Native/Aboriginal).




Abdullah Ismail said...

Nama saya Abdullah bin Haji Ismail berasal dari Kpg Kesang Tua, Jasin. Melaka dan kini menetap di Selandar. Jasin. Melaka.

Saya adalah seorang pesara PDRM dari kalangan Pegawai Pangkat Rendah dan telah menjalani persaraan sejak 1997 hingga kini.

Walaupun telah 16 tahun bersara tetapi hati dan jiwa raga saya masih tetap setia dan menyanyangi PDRM. Ini bermakna saya sentiasa
menyokong apa juga tindakan yang diambil oleh Pemerintah untuk menambahbaik serta menambah tajamkan kuku dan taring PDRM untuk bertindak mengikut Undang-undang serta "SOP" yang diamalkan oleh PDRM.

Terima kasih banyak-banyak dihulurkan kepada Menteri Dalam Negeri sekarang YB Datuk Seri Dr. Haji Mohd Zahid Hamidi yang banyak memainkan peranan untuk menegakkan undang-undang demi kesejahteraan Negara kita yang tercinta.

Pujian ikhlas dihulurkan kepada YB Datuk Seri Dr. Haji Mohd Zahid Hamidi diatas ketegasan dan keberanian beliau bertindak kerana Allah SWT demi rakyat jelata tanpa mengira bangsa serta bukan kerana mencari populariti.

Syabas Datuk Seri, saya turut memanjatkan doa semoga Datuk Seri sentiasa diberi kekuatan rohani dan jasmani untuk terus sebagai salah seorang peneraju "NEGARA" yang berkualiti samada luaran dan dalaman.

Doa juga dikepilkan agar Datuk Seri akan berjaya dalam pemilihan UMNO sebagai salah seorang Naib Presiden yang menduduki ranking tertinggi...Insya Allah.

W'sallam.

Artikel pelbagai