Friday, March 8, 2013

NILAI ANWAR IBRAHIM DI MATA RAKYAT MALAYSIA

Gambar ini menceritakan seribu satu tafsiran dan mampu menceritakan segalanya.

Pemimpin diangkat dan dihormati kerana kemuliaan akhlak dan kerja kerasnya. Pemimpin disegani kerana jika ia mampu menjadikan dirinya sebagai tempat untuk rakyat bergantung harap dan mengadu untung nasib mereka. Rakyat mahu pemimpin yang bersih hati dan jiwanya.

Rakyat tidak memerlukan petualang sebagai pemimpin apa lagi yang sanggup menjadi barua kepada kuasa asing. Rakyat mahukan pemimpin yang mampu menjaga kedaulatan dan keamanan negara dan bukannya pemimpin yang menjadikan rakyat hidup dalam keadaaan huru hara. Kita tidak mahu pemimpin yang senang lenang tidur di waktu malam sedangkan rakyat dikejar ketakutan da hidup umpama pelarian.

Rakyat bukanlah buah catur pemimpin yang boleh dirancang serta diatur nasib mereka. Rakyat mahukan sebuah negara yang aman dan damai serta terjamin kedaulatannya.
kalau tidak ada angin, masakan pokok bergoyang? Reuters telah mengesahkan pembabitan Anwar Ibrahim dalam isu pencerobohan Lahad Datu, Sabah. Allah akan tunjukkan kebenaranNya. Tunggu dan lihat saja nanti siapakah sebenarnya dalangnya.

Anwar jangan jadikan nyawa rakyat sebagai galang ganti kepada nafsu serakah politik kamu..Kamu jangan jadikan rakyat sebagai perisai untuk kamu neik ke atas takhta nafsu politik kamu. Kamu boleh berdolak dalik dan bercakap seumpama biawak yang lidahnya bercabang tetapi rakyat tidak lagi bodoh untuk menilai siapakah "Anwar Ibrahim" sebenarnya...

Kepada seluruh umat Islam di negara ini..yang cintakan keamanan dan sayangkan negara ini, marilah kita sama2 bersolat hajat meminta Allah tunjukkan kebenaran dan mohon Allah memberikan pembalasan yang setimpal kepada sesiapa sahaja yang menkadi pengkhianat kepada negara ini.


GR kata: Al-fatihah buat wira-wira negara yang telah terkorban dan menjadi mangsa kekejaman penceroboh di Lahad Datu. Doakan mohon Allah S.W.T berikan kekuatan dan permudahkan urusan wira negara yang sedang berjuang mempertahankan negara.

1 comment:

Harimau Kumbang said...

AnWAR takde nilai lansung...najis binatang pun boleh di jadikan baja organik..

Artikel pelbagai