Friday, September 27, 2013

MASIH RAMAI YANG BUTA SEJARAH PASAL CINABENG CHIN PENG! @Zahid_Hamidi #zahidVP01


Orang yang bodoh saja akan sokong perjuangan Komunis. Mereka juga buta sejarah tentang penubuhan komunis dan apa perjuangan mereka sebenar.

Ada pulak yang mulut busuk jaja sana sini kata Chin Peng lah pejuang sebenar kemerdekaan Malaysia. Memang bodoh diaorang ni...confirm akal diaorang nie letak kat pungkok kan.

Paling lawak, ada yang kata Chin Peng ini rakyat Malaysia dan Kerajaan lah yang menolak dan tidak memberikan kerakyataan pada CINABENG nie.

Meh sini GR nak bagi tau, orang yang telah menyusahkan hidup rakyat Malaysia patut ker kita angkat sebagai pejuang negara? Orang yang telah membunuh dan menyeksa nenek moyang kita, boleh kita angkat sebagai pejuang negara? Masing-masing ada otakkan...so fikirlah sendiri yer.

Fakta sejarah ada, jadi kita cari dan kajilah sendiri yer. Kenyataan DS Zahid Hamidi GR yakin seluruh rakyat Malaysia menyokong beliau dan Chin Peng tak layak dipanggil pejuang dan PEMBUNUH.

KUALA LUMPUR: Kerajaan tegas dalam keputusannya untuk tidak membenarkan abu mayat bekas Setiausaha Agung Parti Komunis Malaya (PKM), Chin Peng dibawa balik ke negara ini.

Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi berkata tindakan itu bagi mengelak individu atau pihak berkenaan membina memorial atau lain-lain, yang seolah-olah mengiktiraf Chin Peng.

"Kita juga perlu mengambil kira perasaan anggota veteran tentera dan polis serta keluarga mereka yang menjadi mangsa kekejaman Chin Peng semasa mengetuai PKM," katanya kepada media di lobi Parlimen di sini hari ini.

Katanya Chin Peng juga tidak pernah mengambil peluang untuk kembali ke negara ini sedangkan kerajaan menerusi Jabatan Pendaftaran Negara (JPN), menawarkan dua peluang kepadanya untuk berbuat demikian selepas Perjanjian Hatyai pada 2 Disember 1989.

"Tawaran itu dibuat atas semangat perjanjian tersebut namun semakan rekod di JPN menunjukkan Chin Peng tidak menghantar sebarang permohonan, melainkan dia menggunakan nama lain," kata Ahmad Zahid.

Chin Peng atau nama sebenarnya Ong Boon Hua, 90, dilapor meninggal dunia pada 16 Sept lepas akibat sakit tua di sebuah hospital di Bangkok, Thailand.

Pada hari samaPerdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak mengumumkan kerajaan tidak akan membenarkan abu mayat Chin Peng dibawa balik ke Malaysia selepas mengambil kira kekejaman yang dilakukannya.


Sementara itu, ketika diminta mengulas mengenai pertandingan yang dihadapinya bagi mempertahankan jawatan Naib Presiden Umno pada 19 Okt ini, Ahmad Zahid menyerahkan kepada perwakilan untuk membuat keputusan terbaik.

"Saya berharap tiada sebarang elemen negatif dalam berkempen," katanya yang menyifatkan pertandingan itu sebagai 'mesra dan sihat' bagi meneruskan kesinambungan parti. - BERNAMA

GR kata: Abu mayat Chin Peng campak laut pun tak terima! Sokong tindakan tegas Zahid! #zahidVP01

3 comments:

  1. It is getting very dangerous to allow this Chin Peng issue to prolong in the media. Worst, we don't know what is going on in the alternative media. It gets too worrisome if the RBA being activated to promote, distort the history of Chin Peng vis-à-vis communist. It took too much pain to eradicate the communist influence in our country, thus we have been enjoying peace, stability and economic growth. We strongly urge the authorities and government to take immediate and serious action to stop the promotion of communist ideology in this country. There have been too many threats to the peace we are enjoying from all fronts, politics, religion and race. The rakyat must realize these threats and support the government and authorities.

    ReplyDelete
  2. ABU MAYAT TU ELOK FLUSH DLM JAMBAN..HAHA

    ReplyDelete
  3. Salah kerajaan..dulu haya aliran sastra aja dtudy sejarah..aliran sain tak ada...lepas tu masuk ipta atau ipts..sejarah pun 90% remaja kini tak tau..kira umur 35 kebawah...salah menteri pelajaran, ubah menteri dasar ubah..mana tidak cikgu pening..sebab tu ramai ke PR..bukan BN

    ReplyDelete