Friday, February 15, 2013

DOA JERIT-JERIT ATAU DOA PENUH SOPAN YANG DITERIMA ALLAH? PAS TOLONG JAWAB!!



Jika kita perhatikan cara dua orang pakcik ini berdoa nampak sama. Dari segi usia kedua orang pakcik ini juga mungkin tak jauh bezanya. Tapi jika lihat secara mata kasar isi doa yang dipohon pada Allah S.W.T adalah jauh bezanya.

Gambar di bawah semua orang sudah tahu doa puak PAS yang menghancurkan sesama Islam bukannya ingin menguatkan dan memperkukuhkan Islam di Malaysia dan seluruh dunia. Doa pakcik di gambar di atas jelas menunjukkan kehidupannya yang penuh kesyukuran dengan nikmat yang Allah S.W.T berikan pada beliau dan anak cucu cicit beliau. Hidup dalam negara yang keadaannya aman dan damai, cukup makan pakai dan sebagainya.

Apa pun kita sebagai umat Islam ada adab dan santun dalam setiap perkara yang ingin dilakukan. Ikutilah sunnah Rasulullah S.A.W dan taat perintah Allah S.W.T pasti berjaya dunia dan akhirat.

Lihat video di bawah, pandangan seorang pakar movitasi Dr Fadzilah Kamsah. Beliau bukan seorang ahli politik dan seorang yang hidupnya dengan suka berpolitik. Pandangan beliau telus dan benar. Pandangan beliau dinilai dari sudut ilmu dan Islam.





GR kata: Malu orang Islam doa terjerit-jerit...sampai ke atas ke doa macam tu??

No comments:

Artikel pelbagai