Monday, March 2, 2015

APA @n_izzah MAHUKAN SEBENARNYA? @KDNPUTRAJAYA @Zahid_Hamidi


Sejak Anwar Ibrahim telah dipenjarakan atas 'kesalahan' beliau sendiri, setiap kali itu lah anak beranak mereka membuat pelbagai spekulasi BODOH untuk membebaskan bapa kesayangan mereka. Adakah mereka lakukan perkara ini ikhlas atau ada agenda tersembunyi yang kantoi ditengah jalan tak tau nak buat ape sebenarnya...

Selama beberapa tahun kes ini ditangguhkan akhirnya ketentuan Allah S.W.T sememangnya tidak boleh kita tolak. Siapa diri kita nak menolak kekuasaan Allah S.W.T ye idak? Seharusnya seluruh ahli keluarga Anwar Ibrahim muhasabah diri mereka kerana mungkin ada hikmah yang Allah S.W.T mahu kita sedar.

Dalam perkara ini, apa Nurul Izzah kan mahukan sebenarnya? Nak lepaskan bapanya, tapi timbulkan isu-isu yang BODOH dan tak masuk akal. Siapa bapanya yang mahu diberikan layanan istimewa? Kalau macam tu seronok la kan, semua orang nak buat salah dan suka untuk 'duduk' di dalam penjara.

Adakah Nurul Izzah baca buku undang-undang dulu atau main hentam keromo..sebab itu memang kerja diaorang...cakap dulu, apa jadi tak kisah kan!!

Kenyataan DS Zahid Hamidi jelas, semua pihak tau rasanya ker ada yang sengaja buat-buat tak tau 'suka attack Zahid kan'...Kih kih kih

“Saya fikir kenyataan itu patut dirujuk kepada peguam negara. Tidak perlu ada pendapat individu, sama ada di kalangan menteri atau ahli politik. Kita perlu meletakkan kebertanggungjawaban itu kepada pengamal undang-undang, terutamanya peguam negara, membuat tafsiran berdasarkan Perkara 49 dalam perlembagaan, dan klausa lain yang terdapat dalam undang-undang yang berkaitan,” kata Zahid Hamidi.

Untuk pengetahuan semua, tindakan DS Zahid Hamidi memang tepat. Dari sudut undang-undang seharusnya dirujuk kepada Jabatan Peguam Negara. Anwar disabit kesalahan masuk mahkamah berpuluh kali atas kuasa KDN ker?

Memang betul, Jabatan Penjara di bawah KDN tapi ia hanya melaksanakan hukuman penjara kepada pesalah yang disabit kesalahan mengikut undang-undang. Ada ker orang kena jatuh hukum atas sebab suka hati?? Ada otak pikir la labuuuu...!!

Rujuk peguam negara dulu yer...wahai janda puaka meroyan. Awak tu muda lagi, laku lagi kot nak dapat laki baru, jangan buat diri tu jadi nenek kebayan nanti dah tak laku macam mana yer?? He he he....


GR kata: Susah kalau orang yang konon bijak pandai dalam undang-undang nie. Makan udang tau pulak dia sedap kan!!

2 comments:

informasi kerjaya said...

Ramai yang bertindak dan bercakap ikut kepala sendiri tanpa merujuk dahulu

Anonymous said...

Anwar Ibrahim sakit belakang sebab banyak sangak main dubur orang, main bini orang dan pelacur2

Artikel pelbagai